Γλωσσική Ανάπτυξη Παιδιών 3-4 Ετών

Γλωσσική Ανάπτυξη Παιδιών 3-4 Ετών

Είμαι μεταξύ 3-4 ετών και στην ηλικία αυτή να αναμένεις από εμένα τα εξής!

Στον τομέα της αντίληψης

  • Κατανοώ 1.200-2.000 ή/και περισσότερες λέξεις
  • Ακολουθώ εντολές με 2 ή και 3 σκέλη (πχ. «Πήγαινε στο δωμάτιό σου και φόρεσε τα παπούτσια σου»)
    [ !! Η εντολή δεν περιέχει οπτική βοήθεια, όπως το να δείξουμε στο παιδί τι θέλουμε να κάνει ή που να πάει]
  • Κατανοώ και απαντάω σε απλές ερωτήσεις που εισάγονται με τις λέξεις ‘Ποιος, Πού, Πότε, Πώς, Τι’
  • Αναγνωρίζω αντικείμενα όταν αυτά κατονομάζονται από τους μεγάλους
  • Κατηγοριοποιώ αντικείμενα σε βασικές ομάδες
  • Αντιλαμβάνομαι τη λειτουργία των αντικειμένων (πχ. ότι με τη σκούπα σκουπίζουμε)
  • Αντιλαμβάνομαι τη διαφορά μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος
  • Ακούω με ευχαρίστηση μικρές ιστορίες
  • Αντιλαμβάνομαι αντίθετες έννοιες, όπως μεγάλο-μικρό, σταματώ-ξεκινώ

Στον τομέα της έκφρασης

  • Έχω την ικανότητα να χρησιμοποιώ 800 – 1500 λέξεις ή/και περισσότερες
  • Κάνω συχνά ερωτήσεις και ζητώ να μάθω λεπτομέρειες
  • Χρησιμοποιώ την ομιλία για να εκφράσω τα συναισθήματά μου
  • Σχηματίζω προτάσεις χρησιμοποιώντας 4-6 λέξεις (πχ. «θέλω το μεγάλο πατίνι»)
  • Χρησιμοποιώ πολύ συχνά ουσιαστικά και ρήματα
  • Η ομιλία μου γίνεται κατανοητή 80% από μη οικείους και οι περισσότεροι στο περιβάλλον μου καταλαβαίνουν τι λέω
  • Χρησιμοποιώ το 50% των συμφώνων και των συμπλεγμάτων της ελληνικής γλώσσας
  • Κάνω μονολόγους, κυρίως όταν παίζω
  • Βελτιώνομαι στις γραμματικές προτάσεις, αλλά υπάρχουν ακόμα γραμματικά λάθη.
  • Χρησιμοποιώ πληθυντικό αριθμό, ρήματα σε παρελθοντικό και μέλλοντα χρόνο, κτητικές αντωνυμίες
  • Βάζω 2 γεγονότα σε χρονολογική σειρά

Μαμά και μπαμπά μπορείς να με βοηθήσεις να αναπτύξω τις δεξιότητές μου

Στην ηλικία που είμαι μαθαίνω πολύ καλύτερα παίζοντας. Μέσα από το παιχνίδι θα με βοηθήσεις να αναπτύξω πολλές δεξιότητες, απολαμβάνοντας κάθε διασκεδαστική στιγμή.

Σου δίνω μερικές ιδέες παιχνιδιών:

  • Απλά παζλ με 5-6 κομμάτια
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια με χρώματα, σχήματα, λέξεις
  • Παιχνίδι με μπάλες (, πέταγμα, πιάσιμο, κλότσημα)
  • Στόχο (bowling, velcro)
  • Πλαστελίνη, πηλός
  • Μαγνητόφωνο και τραγούδι
  • Χορός με τραγούδια
  • Ποδήλατο (τρίτροχο)
  • Χειροτεχνίες και ζωγραφική
  • Κατασκευές (lego, toυβλάκια, κύβοι)
  • Κουκλόσπιτο (συμβολικό παιχνίδι με κούκλες)
  • Φάρμες με ζωάκια (συμβολικό παιχνίδι με ζωάκια)
  • Παιχνίδια ρόλων – Συμβολικό παιχνίδι (γιατρός, ψώνια στο σούπερ μάρκετ, δασκάλα)
  • Παραμύθια
  • Παντομίμα

 

Πόπη Καμπάνη, Λογοθεραπεύτρια, μέλος της ομάδας του κέντρου Λογοθεραπείας “Έχω Λόγο”.

Κοινοποίηση:

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δυσαναγνωσία

Η Δυσαναγνωσία εντάσσεται στις Μαθησιακές Δυσκολίες. Στατιστικά η συχνότητα εμφάνισης είναι παρόμοια σε αγόρια και κορίτσια. Αφορά το 4-10% των παιδιών.  Η Δυσαναγνωσία συνυπάρχει με

Διαβάστε περισσότερα »