Γλωσσική Ανάπτυξη Παιδιών 2-3 Ετών

Γλωσσική Ανάπτυξη Παιδιών 2-3 Ετών

Είμαι μεταξύ 2-3 ετών και στην ηλικία αυτή να αναμένεις από εμένα τα εξής!

Στον τομέα της κατανόησης

  • Κατανοώ 500-900 ή και περισσότερες λέξεις
  • Ακολουθώ απλές εντολές (πχ. «Πιες το γάλα σου»)
    Κατανοώ και απαντάω σε απλές ερωτήσεις με τις λέξεις ‘Ποιος, Ποιανού, Πόσα είναι, Γιατί’
  • Δείχνω εικόνες σε βιβλίο, όταν αυτές (οι έννοιες) κατονομάζονται από τους μεγάλους
  • Αναγνωρίζω διάφορα μέρη του σώματος
  • Κατανοώ την έννοια του «ένα» και του «όλα»
  • Απολαμβάνω να ακούω μικρές ιστορίες, τραγούδια και ομοιοκαταληξίες
  • Κατανοώ τα περισσότερα πράγματα που λέγονται για εμένα

Στον τομέα της έκφρασης

  • Έχω την ικανότητα να εκφράζομαι με 50-250 λέξεις ή και περισσότερες
  • Η ομιλία μου γίνεται κατανοητή 50-75% από μη οικείους. Χρησιμοποιώ σωστά τα σύμφωνα που βρίσκονται στην αρχή της λέξης, αλλά παραλείπω συχνά τα ενδιάμεσα και τελικά σύμφωνα.
  • Ανταποκρίνομαι σε ερωτήσεις με ναι/όχι
  • Ζητάω αντικείμενα, κατονομάζοντάς τα
  • Προσπαθώ να κάνω ερωτήσεις με 2 λέξεις (αρχίζω να κάνω πολλές ερωτήσεις), όπως «που πάει;»
  • Χρησιμοποιώ φράσεις με 3-4 λέξεις πχ. «Το σκυλάκι έφαγε.»
  • Χρησιμοποιώ την ομιλία για να εκφράσω τα συναισθήματά μου
  • Χρησιμοποιώ πιο αφηρημένες λέξεις
  • Μπορώ να επαναλάβω με ευχέρεια προτάσεις, αυξάνοντας το ύψος της φωνής μου (μιλάω δυνατά)
  • Εκφράζω την ανάγκη μου να πάω στην τουαλέτα
  • Βελτιώνομαι στις γραμματικές προτάσεις, αλλά υπάρχουν ακόμα γραμματικά λάθη (μπορώ να χρησιμοποιήσω μερικές προθέσεις, άρθρα, αντωνυμίες, κτητική, πληθυντικό αριθμό σε ομαλά ουσιαστικά, ρήματα στον ενεστώτα, στον αόριστο χρόνο και σε προστακτική, τα αρνητικά μόρια δεν και μην)

Μπαμπά & Μαμά μπορείς να με βοηθήσεις να αναπτύξω τις δεξιότητές μου

Στην ηλικία που είμαι μαθαίνω πολύ καλύτερα παίζοντας. Η ομιλία μου αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και απολαμβάνω να παίζω δημιουργικά και να μιμούμαι.

Σου δίνω μερικές ιδέες παιχνιδιών…

  • Απλά παζλ με 3-4 μεγάλα κομμάτια
  • Εκπαιδευτικά τραπεζάκια που μαθαίνω με χρώματα, λέξεις κ.α.
  • Μικρά παραμύθια με έντονες εικόνες
  • Παιχνίδι με μπάλες (κλότσημα, πέταγμα, πιάσιμο)
  • Παιδική χαρά (κούνια, τραμπάλα, τσουλήθρα)
  • Παιχνίδια εξωτερικού χώρου (σπιτάκι, κουβαδάκια, αυτοκίνητο που ανεβαίνει πάνω κ.α.)
  • Πλαστελίνη, πηλός, δαχτυλομπογιές
  • Μαγνητόφωνο και τραγούδι
  • Μουσικά όργανα με φωτάκια και ήχους
  • Κατασκευές (μεγάλα lego, τoυβλάκια, κύβοι)
  • Κουκλόσπιτο και λούτρινα κουκλάκια (συμβολικό παιχνίδι με κούκλες)
  • Φάρμες με ζωάκια (συμβολικό παιχνίδι με ζωάκια)
  • Κουζινικά σκεύη
  • Ενσφηνώματα
  • Φανταστικό παιχνίδι με play mobile
  • Συμβολικό παιχνίδι με ρούχα μεταμφίεσης (γιατρός κ.α.)

 

Πόπη Καμπάνη, Λογοθεραπεύτρια, μέλος της ομάδας του κέντρου Λογοθεραπείας “Έχω Λόγο”.

Κοινοποίηση:

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Δυσαναγνωσία

Η Δυσαναγνωσία εντάσσεται στις Μαθησιακές Δυσκολίες. Στατιστικά η συχνότητα εμφάνισης είναι παρόμοια σε αγόρια και κορίτσια. Αφορά το 4-10% των παιδιών.  Η Δυσαναγνωσία συνυπάρχει με

Διαβάστε περισσότερα »